W mojej magicznej kuchni #1

Wczoraj moja mama po powrocie ze sklepu oświadczyła że ma dla mnie prezent, 
chowając coś za sobą. Super tylko z jakiej okazji i co takiego dla mnie ma, przebiegło mi przez głowę i w tym właśnie momencie mama wyciągnęła za pleców kaczkę.
Zdziwienie moje było ogromne i nagle olśnienie kilka dni wcześnie wspomniałam 
jej że w biedronce będzie kaczka w atrakcyjnej cenie i może byśmy
 coś kaczego na obiad zrobiły.
I tak oto zamiast wziąć się za pisanie pracy magisterskiej, wylądowałam z samego rana w kuchni z kaczką i zupełnie bez pomysłu na nią. Po szybkim przeglądzie zawartości szafek kuchennych i lodówki nadeszła wena i tak właśnie teraz na kuchence bulgoce gulasz z kaczo prosiakowy a w lodówce marynują się kacze cycki na kotlety.

Mój gulasz kaczo prosiakowy

kaczka
łopatka ok 0,5kg
marchewka
jabłko
cebula 1 (dość duża)
przyprawy:
majeranek
kminek
papryka słodka
kostka rosołowa
czosnek granulowany
przyprawa do gulaszu
olej do przesmażenia mięsa

Kaczkę trybujemy, (ja wykorzystałam całe mięso oprócz piersi z których zrobię kotlety a'la schabowy) otrzymane mięso kroimy na drobne kawałki.
Z łopatki usuwamy nadmiar tłuszczyku i błonki, kroimy w średniej wielkości kostkę.
Oba rodzaje mięsa wrzucamy do miski dodajemy przyprawę do gulaszu,
 mieszamy i odstawiamy na około 30 min do lodówki.
Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, na którym przesmażamy wcześniej przygotowane mięso, smażymy je do momentu aż ładnie się zrumieni. Dodajemy cebulę pokrojoną w drobną kostkę, troszkę majeranku, szczyptę kminku  i smażymy, w międzyczasie ścieramy marchewkę na tarce o grubych oczkach, jabłko kroimy w cienkie pół plasterki. Marchew i jabłko dodajemy dopiero wtedy gdy cebula będzie szklista, mieszamy i smażymy wszystko razem około 5 min. Po tym czasie dodajemy około 0,5 l wody, doprowadzamy do wrzenia, dodajemy kostkę rosołową, szczyptę kminku, około łyżki stołowej majeranku. Na malutkim ogniu gotujemy około 20 min. Dolewamy około litra wody, doprawiamy do smaku, dodajemy około łyżki słodkiej papryki i odrobinę czosnku granulowanego.
Gotujemy pod przykryciem często mieszając aż oba rodzaje mięsa będą miękkie.
Sos można przed końcem gotowania zagęścić mąką.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz